Білім беру саласының коды және атауы: 6В05-«Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика»
Білім беру бағдарламалары топтарының коды: В050
Даярлау бағытының коды және атауы: 6В051-Биологиялық және сабақтас ғылымдар
Халықаралық стандарттық білім беру жіктеуіндегі коды: 0510
Білім беру бағдарламасының коды: 6B05103
Білім беру бағдарламаларының атауы: «Биология»
Біліктілігі: Бакалавр
Оқу мерзімі: 4 жыл
Білім беру бағдарламасының мақсаты: Молекулалық генетика, жасушалық биология, биохимия, биофизика, биоинформатика әдістерін меңгерген, жаратылыстану және ақпараттық ғылымдар, ағылшын тілінен терең білімі бар, ғылым мен өндірістегі биологиялық бейіндегі зертханада алған білімдерін тәжірибелік іске асыруға қабілетті, отандық және шетелдік магистратураға түсуге қабілетті биология саласындағы мамандарды даярлау.
Білім беру бағдарламасының міндеттері:
Білім беру бағдарламасының жалпы сипаттамасы (өзектілігі, ерекшеліктері, бәсекелестік артықшылықтары, бірегейлігі, стейкхолдерлер және т. б.)
Биология – тіршілік пен тірі организмдерді зерттейтін ғылым, оның ішінде олардың құрылымы, қызметі, өсуі, шығу тегі, эволюциясы, таралуы және жүйеленуі. Биология бөлімдері биохимиядан, молекулалық биологиядан және генетикадан бастап физиология мен экологияға дейін кеңінен түрленеді.
6В05103-«Биология» мамандығы бойынша жаратылыстану бакалаврлары жаратылыстану ғылымдары, аналитикалық және коммуникациялық дағдылар, ғылым, денсаулық сақтау, бизнес, мемлекеттік басқару және білім саласындағы көптеген мамандықтарға қолданылатын ғылыми-техникалық дағдыларға ие.
Осы білім беру бағдарламасының түлектері молекулалық генетика, жасушалық биология, биохимия, биофизика, биоинформатика әдістерін игерген, жаратылыстану және ақпараттық ғылымдар, ағылшын тілін терең меңгерген болып келеді.
«Биология» білім беру бағдарламасы Дублин дескрипторлары мен Еуропалық біліктілік шеңберіне сәйкес, ҚР Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 31 қазандағы (№604) бұйрығымен бекітілген Жоғары білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты негізінде және жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білімі бар кадрларды даярлау бағыттарының жіктеуішіне сәйкес (ҚР БҒМ 2018 жылғы 13 қазандағы №569 бұйрығымен бекітілген) әзірленген.
Білім беру бағдарламасының ерекшелігі:
6B05103–Биология білім беру бағдарламасының құрылымы мен мазмұны AgroParisTech француз ғалымдарының және университеттің жоғары білікті профессор-оқытушылар құрамының қатысуымен әзірленген.
Оқыту көптілді топтарда және дуалды технология бойынша жүргізіледі, яғни пәндердің теориялық бөлігі университет аудиторияларында жүргізілсе, ал тәжірибелік сабақтар өндірістік кәсіпорындар базасында өтеді.
Оқыту ірі өндірістік ұйымдарда, селекциялық компанияларда, жетекші республикалық, ұлттық ғылыми-зерттеу орталықтары мен зертханаларда практикалық дағдылар мен тәжірибе алуды көздейді.
Алынған білім магистратурада және шетелдік докторантурада оқуын жалғастыруға мүмкіндік береді.
Оқу кезеңінде студенттер үшін әлеуметтік қызметтер пакетінің болуы (студенттік жатақханаларда тұру, асханалар, студенттік емханалар, студенттер үшін жеке дүкеннің және дәріхананың болуы).
«Биология» білім беру бағдарламасы бакалаврының кәсіби қызметінің саласы болып табылады:
Кәсіби құзыреттіліктің сипаттамасы
Білу және түсіну: Тірі ағзалардың химиялық құрамының ерекшеліктерін, қосылыстардың идентификациясы; тірі ағза ұлпаларының құрылысы мен қасиеттерін, олардың қалыптасуы мен қызмет ету ерекшеліктерін; филогенез және онтогенез, химиялық және физикалық әсерлерден туындаған ДНҚ зақымдануының репарациясындағы ядролық құрылымдардың рөлін; адамда тұқым қуалау заңдылықтарын және белгілердің өзгергіштігін суреттеу; гуморальды және жасушалық иммундық жауаптың қалыптасу механизмдерін білу; негізгі физикалық теориялар мен қағидаларды, зерттеудің физикалық әдістерін, негізгі заңдар мен оларды қолдану шектерін білу және осы білімді талдау үшін қолдана білу.
Практикада қолдана білу керек: Биологиялық пәндердің теориялық білімін, ағзалар мен организмдердің қоршаған ортамен қарым-қатынасын анықтауды; тірі организмдердің онтогенезі мен филогенез факторларын, жүйелеу мен таксономиканы бағдарлауды. Гендік, хромосомдық және геномдық деңгейлерде тұқым қуалайтын материалды құрылымдық-функционалдық ұйымдастыру; технологиялық міндеттерді шешу үшін тірі жүйелерді пайдалану; берілген қасиеттері бар тірі объектілерді құру;
Шешу: Молекулалық генетика, молекулалық биология, биохимия және биофизика әдістерін қолдана отырып, негізгі әдістер мен хаттамаларды, теориялық білім мен практикалық білімді қолдану.
Білу керек: Әртүрлі әдіснамалық тәсілдерді қолдануды; ғылыми-зерттеу жұмысын жоспарлау және жүргізуді; материалдарды жинауды, өңдеуді және интерпретациялауды жүзеге асыруды, биоинформатика жетістіктерін биоинформатика әдістерінің негізінде ағзаның геномын бағалауды; математикалық есептерді шешудің теориясы мен әдістерін қолдануды; ауыл және орман шаруашылығында қолданбалы есептерді шешуде алынған білімді, біліктер мен дағдыларды қолдануды; типтік кәсіби есептердің математикалық моделін құруды және оларды шешу тәсілдерін табуды.
Білу керек: Ақпаратты алудың, сақтаудың, өңдеудің негізгі әдістерін, тәсілдері мен құралдарын, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдануды; қолданбалы есептерді шешуге ақпаратты өңдеудің базалық алгоритмдерін қолдануды, негізгі басқару құрылымдары мен стандартты деректер түрлерін қолдана отырып бағдарламалау тілінде бағдарламаларды әзірлеуді, қолданбалы бағдарламалар пакеттерін пайдалануды, Жалпы химиялық, физикалық және биологиялық агенттердің жасушалары мен ағзаларына әсер ету механизмдерін түсіндіруді.
Меңгеру: Кәсіби қазақ, ағылшын және орыс тілдерін меңгеру; ғылыми зерттеулердің нәтижелерін мақалалар мен презентациялар түрінде ұсыну, ғылыми пікірталаста өз көзқарасын дәлелді түрде қорғау;
Жеке және кәсіби іске асыру міндеттерін шешу, білім алушылардың даралығын дамытуға бағытталған білім беру үдерісін тиімді ұйымдастыру механизмдерін түсіну; индивидті дене мәдениетін қалыптастыру; білім алушылардың денсаулығын сақтау және нығайту үшін дене шынықтырудың әр түрлі формаларын қолдану.
Кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыру, басқару және қызметкерлермен жұмыс істеу дағдыларын меңгеру; бизнес-жоспарлар құру, фирманың жұмыс істеуінің экономикалық көрсеткіштерін өңдеу; нарықтың сипаттамалары мен үрдістерін анықтау.
Оқу тәжірибесі:
Кафедра ұйымдармен ынтымақтастықта:
Почетный профессор Казахского национального аграрного университета. Карьера. 1979 г. — Кайрат Айтуганов начал работать оператором цеха перевозки Кокчетавского почтамта. 1984-1985 гг. — ассистент кафедры почвоведения Целиноградского сельхозинститута. 1987-1989 гг. — агроном, старший агроном, главный экономист совхоза Карабулакский Зерендинского р-йона Кокчетавской обл.