Главная / Образовательные программы / Өсімдіктердің қоректенуі мен тыңайтқыштарды қолданудың ғылыми негіздері
Өсімдіктердің қоректенуі мен тыңайтқыштарды қолданудың ғылыми негіздері

Өсімдіктердің қоректенуі мен тыңайтқыштарды қолданудың ғылыми негіздері

Білім беру саласының коды және жіктеуі: 8D08 - "Ауыл шаруашылығы және биоресуртар"

Дайындау бағыттарының коды және жіктелуі: D131 - "Өсімдік шаруашылығы"

Ғылыми дәрежесі: білім беру бағдарламасы бойынша философия докторы (PhD) берілетін дәрежесі

"Өсімдіктерді қоректендірудің және тыңайтқыштарды қолданудың ғылыми негіздері "

Оқу мерзімі: 3 жыл

Білім беру бағдарламасының мақсаты:  

өсімдіктердің қоректену теориясының негіздері және тыңайтқыш қолдану кезінде өсімдіктердің минералды қоректенуін оңтайландыру тәсілдерін әзірлеу сұрақтары бойынша білім беру және ғылым саласындағы заманауи эксперименталды және тәжірибелік мәселелерді тұжырымдауға және шешуге қабілетті кәсіби құзыреттілігі жоғары деңгейдегі, оның ішінде кәсіби қарым-қатынас мәдениеті, азаматтық ұстанымы бар PhD докторларын дайындау.

«Өсімдіктердің қоректенуі мен тыңайтқыш қолданудың  ғылыми негіздері»  білім беру бағдарламасы бойынша

Негізгі міндеттер:

  • кәсіби білім беру саласында жеке тұлғаның қажеттіліктерін қанағаттандыру, дараландыру қағидаларын жүзеге асыру және оқыту үдерісін саралау үшін жағдай жасау;
  • өсімдіктердің теңдестірілген қоректенуі, зат алмасу үдерістерін реттеу жән өнім және оның сапасын қалыптастырудағы тыңайтқыштардың рөлі сұрақтары бойынша іргелі білімді тереңдету;
  • докторанттың өсімдіктердің минералды қоректену теориясын толық қабылдауды қамтамасыз ететін аса маңызды және тұрақты білімді меңгеруі;
  • білім алушыларда өзін-өзі жетілдіру және өзін-өзі дамыту қабілетін, берілген сапалы құрамды өнімдерді алу үшін өсімдіктердің минералды қоректену жағдайларын мақсатты реттеу бойынша жаңа білімдерді өз бетінше шығармашылық меңгеру қажеттіліктері мен дағдыларын қалыптастыру;
  • қазіргі ғылыми-тәжірибелік мәселелерді шешуге және жоғарғы оқу орындарында зерттеу, басқару және оқытушылық қызметті жүзеге асыруға қабілетті мамандарды дайындау.

Білім беру бағдарламасының жалпы сипаттамасы:

қазіргі заманғы агротехнологиялар экологиялық қауіпсіздікті және белгілі бір экономикалық тиімділікті қамтамасыз ету кезінде өнімнің жоспарланған өнімділігі мен сапасына қол жеткізу үшін ауыл шаруашылығы дақылдарының өнімдік процесін басқару бойынша технологиялық операциялардың кешені болып табылады.

Агротехнология ауыспалы егістер, топырақты өңдеу жүйелері, тыңайтқыштар және өсімдіктерді қорғау арқылы агроландшафтты басқарудың бірыңғай жүйесіне байланысты. Бұл ретте олар анықталатын жеке мәнге ие. ең алдымен. сорттың ерекшеліктері, топырақ-климаттық жағдайлары. Бұл жерде өңделетін өсімдіктердің қажеттілігін барынша ескеретін тыңайтқыш жүйесін құру ерекше рөлге ие.

Топырақтың құнарлылығын бір мезгілде сақтау кезінде ауыл шаруашылығы дақылдарының өнімділігі мен өнім сапасын жақсарту проблемасын шешуді агрофитоценоздардың ерекшеліктерін ескере отырып байланыстыру қажет. Бұл сөзсіз, өсімдіктердің биоөнімділігін және егіншіліктегі қоректік заттардың балансын ескере отырып, кешенді экологиялық-агрономиялық тәсіл негізінде тыңайтқыштарды ұтымды пайдалану және топырақ құнарлылығын сақтау жөніндегі ғылыми негізделген іс-шараларды әзірлеуге ерекше көзқарасты талап етеді, бұл дақылдардың биогенді элементтерге қажеттілігін, қоректік заттардың арақатынасының орындылығын және Тыңайтқыштардың топыраққа әсерін болжауға мүмкіндік береді. Жоғарыда айтылғандар осы білім беру бағдарламасын әзірлеудің өзектілігін анықтайды.  

Іске асырылатын бағдарламаның ерекшелігі оның түлектерге кәсіби ғылыми және өндірістік қызметке даярлауға бағытталуы, тыңайтқыштарды тиімді қолданудың ғылыми негіздерін әзірлеу және топырақ құнарлылығын молайтуды қамтамасыз ететін және қоршаған орта үшін жағымсыз салдарларды болдырмайтын мәдени өсімдіктердің минералдық қоректенуін бағытталған реттеу мәселелерін шешуге дайын.

Қызмет ету салалары:

"Азаматтарға арналған үкімет" КЕАҚ Астана, Алматы қалалары бойынша жер ресурстары және жылжымайтын мүлік департаменті және ҚР бойынша филиалдары; бейінді ғылыми-зерттеу институттары, ғылыми-өндірістік орталықтар, "Агрохимиялық қызметтің республикалық ғылыми-әдістемелік орталығы" ММ және ҚР өңірлері бойынша филиалдары, ауыл шаруашылығы министрлігінің, ҚР ЭМ Экологиялық реттеу және бақылау комитетінің құрылымдық бөлімшелері, әртүрлі меншік нысанындағы ауыл шаруашылығы құрылымдары, комитеттер, фирмалар және т.б.; аграрлық бейіндегі жоғары оқу орындары; 

Кәсіби құзыреттер:

жүйесінің өзара байланысы туралы түсінігі болуы тиіс: топырақ-өсімдік-тыңайтқыш және ауыл шаруашылығы дақылдарына арналған тыңайтқыштарды қолданудың физиологиялық негіздері, өсімдіктерді қоректендірудің және тыңайтқыштарды қолданудың маңызды мәселелерін шешуде инновациялық ғылыми әдістер мен техникалық құралдарды қолдану мүмкіндіктері туралы; геоақпараттық жүйелерді, а/ш дақылдарының өнімдік процесін, топырақтың құнарлылығын басқаруда IT-технологияларды қолдану, ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлерді ұтымды пайдалану, мелиорация мен химияландырудың қазіргі заманғы құралдарын қолдану бойынша механикаландырылған жұмыстар жүйесінде; Өсімдіктердің қоректену мониторингі;

білуге тиіс: тыңайтқыштардың топыраққа айналуының және мінез-құлқының ерекшеліктерін, олардың топырақ пен өсімдіктің қасиеттеріне әсерін, топырақ өзара байланысының мәнін-өсімдік-тыңайтқыш, өсімдіктердің топырақтық қоректену жағдайларын диагностикалау әдістерін, топырақтың тиімді құнарлылығын бағалау критерийлерін; Топырақтану және өсімдік қоректену және тыңайтқыштарды қолдану бойынша агрохимияда ғылыми зерттеулер жүргізу негіздерін; Топырақтану және агрохимия саласындағы негізгі технологиялық мәселелерді, кәсіби қызметте IT-технологияларды қолдану мүмкіндіктерін; ғылыми және педагогикалық жобалардың техникалық құжаттарын дайындау; заманауи әдіснамасын және әдістемесін жоғары оқу орындарында;

Меңгеруі керек: өңделетін дақылдардың талаптарын, топырақтың құнарлылығын, тыңайтқыштардың ерекшеліктерін, оларды енгізу технологиясын, өндірістің қарқындылығы деңгейін ескере отырып, өсімдіктердің минералдық қоректенуін оңтайландыруға бағытталған іс-шараларды әзірлеу бойынша дербес іргелі және қолданбалы зерттеулерді жүргізуде алынған теориялық білімдер мен практикалық дағдыларды қолдану; тереңдетілген арнайы білімді талап ететін кәсіби, ғылыми-зерттеу және педагогикалық қызмет барысында туындайтын міндеттерді тұжырымдау және шешу.; қажетті зерттеу әдістерін және оқыту әдістемесін таңдау, оқытудың инновациялық технологияларын тиімді пайдалану; алынған нәтижелерді өңдеу, қолда бар әдеби деректерді ескере отырып, оларды талдау және ұғыну; жасалған жұмыстың қорытындысын қолда бар талаптарға сәйкес ресімделген ғылыми есептер, баяндамалар, мақалалар түрінде ұсыну; өз білімі мен жетістіктерін әріптестеріне және ғылыми қоғамдастыққа хабарлау; бірегей әзірлемелерді, зерттеу нәтижелерін енгізу арқылы Топырақтану мен агрохимияны дамытуға үлес қосу.;

дағдысы болу керек: эксперименталды ғылыми және практикалық іс-әрекет, ғылыми көпшілік алдында сөз сөйлеу, ғылыми және іскерлік хат жүргізу; жоғары және орта мектепте сабақ беру; Жалпы ғылыми әдіснаманы, ғылыми-зерттеу жұмысын жүргізудің логикасы мен технологиясын, оның нәтижелерін ғылыми өнімнің әр түрлі формаларында рәсімдеу іскерліктерін қолдану; педагогикалық қызмет; зерттеу іс-әрекетінің нәтижелерін бағалау, жауапты шешімдер қабылдау мақсатында объектілердің жағдайын белгілеу.;

Құзыретті болуы тиіс:

топырақ құнарлылығын, ауыл шаруашылығы дақылдарының өнімділігі мен сапасын арттырудағы егіншілікті химияландырудың маңызын түсіну; топырақ түзуші процестер теориясы; әр түрлі топырақ-климаттық жағдайларда тыңайтқыштарды қолдану ерекшеліктері; топырақ ресурстарын ұтымды пайдалану саласындағы әлеуетті арттыру бойынша білім беру бағдарламалары мен бағдарламаларын іске асырудың тиімділігін арттыру. 

Мүмкіндіктері шектеулі адамдар үшін оқыту нысанын таңдау, кәсіптік практикадан өту мүмкіндігін қамтамасыз ететін оқытудың жеке траекториясы қалыптастырылады.