Главная / Образовательные программы / Топырақтану және агрохимия
Топырақтану және агрохимия

Топырақтану және агрохимия

Білім беру саласының коды мен жіктелуі: 6В08 - "Ауыл шаруашылығы және биоресурстар"

Дайындау бағыттарының коды мен жіктелуі: В077 - "Өсімдік шаруашылығы"

Білім берудің Халықаралық стандартты жіктелуінің коды: 0812

Берілетін дәрежесі: «Топырақтану және агрохимия» білім беру бағдарламасы бойынша ауыл шаруашылығы бакалавры

Оқыту мерзімі: 4 жыл

Білім бағдарламасының мақсаты:

бәсекеге қабілетті, геоботаникалық, топыраққа агрохимиялық және экологиялық зерттеулерді жүргізе білетін,топырақты бағалау мен тиімді пайдалану, сақтау және жақсарту шараларын өңдеуге; өсімдік қоректенуін диагностикалауға байланысты минералдық және органикалық тыңайтқыштарды қолдану, тыңайтқыш түрлерін таңдау, ауыл шаруашылық дақылдарының жоспарланған түсіміне тыңайтқыш мөлшерін есептеу жолдарын өңдей білуге қабілетті мамандар дайындау

        Білім бағдарламасының міндеттері:

  • кәсіптік пәндерді меңгеру және кәсіби қызметте жүзеге асыру үшін қажетті іргелі білімді, тәжірибелік білімді, дағдыларды және қабілеттерді қалыптастыру;
  • еліміздің жеке климаттық аймақтарында тыңайтқыштардың биологиялық сипаттамаларын, тыңайтқыштардың қасиеттерін ескере отырып, тыңайтқыштарды пайдаланудың ұтымды жүйелерін дамыту негізінде ауылшаруашылық өсімдіктерінің минералды қоректенуіне оңтайлы жағдайларды қамтамасыз ету, топырақ құнарлылығын қалпына келтіру және топырақ құнарлығын қалпына келтіру мәселелері бойынша шешімдер қабылдауға қабілетті мамандарды даярлаудың жоғары деңгейін қамтамасыз ету, кәсіби қызметте ГАЖ технологиясын пайдалану;
  • студенттерді ғылыми-зерттеу жұмыстарына тарту, агрохимия және топырақтану ғылымы саласындағы ғылыми зерттеулердің нәтижелерін оқу үдерісіне енгізу; болашақ топырақтанушы ғалым-агрохимиктерді оқытудың ғылыми-тәжірибелік компоненттерінің мазмұнын жаңартуды қамтамасыз ету.

         Білім бағдарламасының жалпы сипаттамасы:

Қазіргі таңда республикамызда топырқ күйінің нашарлауы, су және жел эрозиясының дамуы, топырақ құнарлылығының төмендеуі байқалуда. Республикамыздағы егістік алқаптарының 77% көлемін қарашірінді мөлшері   4%, төмен топырақтар құрайды, 50% жуық жерлер жылжымалы азот пен фосформен төмен және өте төмен қамтамасыз етілген. Топырақ құнарлылығының төмендеу себептерінің бірі минералдық тыңайтқыштарды аз мөлшерде қолдану, органикалық тыңайтқыштарды мүлдем қолданбау,  болып  табылады, ол өз кезегінде ауылшарашылық дақылдарының түсімін азайюына алып келуде. Ю.Либихтің сөзімен айтқанда «Ұлтымыздың пайда болуы мен құлдырауының жалғыз себебі бар. Топырақ құнарлылығын талан-таражға салу мемлекеттер мен ұлттардың жойылуына, топырақтың құнарлылығын арттыру –елдің өмірі, байлығы мен күш-жігерін».

Бұл білім беру бағдарламасы топырақты «басқару» қызметінің маңыздылығын және түсінігін түсінуге мүмкіндік береді. Пәндерді берілген ББ бойынша зерделеу топырақ құнарлылығының көрсеткіштерін, негізгі химиялық, физико-химиялық қасиеттерін оңтайландыру, оның салаларына кешенді агрохимиялық әсер етуі есебінен оңтайлы мәдени агроландшафтты құру, топырақ жамылғысының деградациялану үдерістерін азайту, топырақ микробиоценоздарын реттеу; өсмдік шаруашылығы және тб өнімдерінің химиялық құрамы мен тағамдық құндылығын жақсарту мәселелерін теория және тәжірибе жүзінде меңгеруге мүмкіндіктер береді. 

Кәсіби қызмет салалары:  

Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрлігінің «Республикалық ғылыми-әдістемелік орталығы» мемлекеттік мекемесінің республикалық филиалдары, «Азаматтардың Үкіметі» мемлекеттік мекемесі » мемлекеттік органының жер кадастры департаменті, Ауыл шаруашылығы министрлігінің құрылымдық бөлімшелері, Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрлігі Экологиялық реттеу және бақылау комитеті, облыстық және аудандық әкімдіктердің ауыл шаруашылығы бөлімдері әртүрлі меншіктегі ауыл шаруашылық бірліктері, экологиялық, сынақ зертханалары.

            Кәсіби құзіреттілік:

1) топырақ генезисі, табиғи және аауыл шаруашылығында қолданыстағы топырақтарда жүретін үдерістер бағыты бойынша білімі мен түсінігін көрсету; қсімдіктер қорегін қамтамасыз ету; жер қорларын бағалау; әсіптік білім беру үрдісінде алынған топырақтану және агрохимия саласындағы практикалық тәжірибеге негізделген іс-шараларды жүзеге асыру үшін білімі болу; технологиялық құжаттаманы жобалау, әзірлеу және орындау бойынша өндірістің технологиялық дайындығының бірыңғай жүйесін, стандарттарды, спецификацияларды және басқа да нормативтік-әдістемелік материалдарды білу

2) білімі мен түсінігін кәсіби деңгейде қолдану, далалық топырақты мелиорациялау жұмыстарын жүргізу; табиғи және ауылшаруашылықта пайдаланылатын топырақтарда кездесетін үдерістер динамикасын зерттеу; топырақтану және агрохимия саласындағы мәселелерді шешу және аргументтерді қалыптастыру; топырақ картасын және агрохимиялық картограмманы; теориялық және тәжірибелік білімді қолдана отырып, кәсіби мәселелерге балама шешімдерді қоса алғанда, әртүрлі дербес әзірлеп, ұсынуға қабілетті болу.

3) топырақтың сапасын бағалау және оның құнарлылығын арттыру жолдарын айқындау кезінде әлеуметтік, этикалық және ғылыми көзқарастарды есепке ала отырып, пайымдауларды қалыптастыру үшін ақпаратты жинау және түсіндіру; жүйені әзірлеу және тыңайтқыштарды қолдану жоспарын әзірлеу; тыңайтқыштарды қолданудың инновациялық технологияларын сынау және енгізу және олардың экологиялық және экономикалық тиімділігін бағалау;

4) мамандарға, маман еместерге де ақпарат, ұсыныстар, мәселелер мен шешімдерін жеткізу; топырақтану саласындағы кәсіби мәселелерді шешу үшін қажетті ақпаратты дербес іздеу; агрохимиялық зерттеулер мен топырақты бағалауды жүргізу; топырақ карталарын және агрохимиялық картограммаларды жасау; шаруашылық субъектілерінің топырағын агрохимиялық зерттеу және топырақ пен өсімдіктердің химиялық талдауын жүргізу;

5) өндірістік бағдарламаларды дамыту бойынша оқу аймағында болашақ білім беруді дербес жалғастыруға қажетті топтық дағдылар, топырақ құнарлылығын сақтау және өсіру жөніндегі шараларды әзірлеу; химиялық заттарды қолдануға байланысты қызметтер кешенін ұйымдастыру; топырақ-мелиорация қызметі; топырақтың қасиеттерін өзгеруіне тыңайтқыштардың әсерін бағалау үшін эксперименттер жүргізу.

Мүмкіндіктері шектеулі адамдар үшін білім беру және кәсіптік практика түрлерін таңдауға мүмкіндік беретін жеке оқыту траекториясы қалыптастырылады.