DECIDE

 

Мүмкіндігі шектеулі адамдарға қызмет көрсетуді дамыту [DECIDE].

DECIDE ерекше қажеттілігі бар адамдарға білім алуға және қоғамның күнделікті өміріне қатысу құқығын, Болон процесі мен Мүгедектердің құқықтары туралы БҰҰ Конвенциясына сәйкес қоғамда түсіністік пен қабылдауды дамыту арқылы ерекше қажеттіліктері бар адамдарға қатысты кемсітуге қарсы тұру құқығын алға жылжытуға бағытталған.

ASPIRE мақсаты

Жобаның мақсаты Өзбекстанда, Қазақстан мен Тәжікстанда келесі мақсатты топтарға арналған кешенді, тұрақты оқу бағдарламаларын үш сатылы жүзеге асыру болды:

Қорытынды және нәтижелері ASPIRE

Арнайы қажеттіліктерге арналған кіріспе (практикалық) модульдерден және арнайы қажеттіліктерге арналған кеңейтілген модульдерден тұратын оқу жоспары айрықша қажеттіліктерге қол жеткізу үшін университеттердің, мемлекеттік басқару мекемелерінің және УТО-ның оқу бағдарламаларына енгізіледі, тұтастай алғанда қоғамға трансферттің барынша тиімділігін қамтамасыз етеді.

Мүмкіндіктері шектеулі адамдарға қолжетімділікті жеңілдету үшін әрбір мекемеде қол жетімді қызметкерлердің  рөлі әзірленеді және орнатылады.

Ерекше қажеттіліктерді дамытудың ұлттық күні университеттер, мемлекеттік басқару органдары, министрліктер мен үкіметтік емес ұйымдардан тұратын ұлттық-стратегиялық бастамашыл топтармен белгіленеді.

http://www.decideproject.ie

Жоба Еуропалық комиссияның қолдауымен қаржыландырады. Бұл жариялым Еуропалық комиссияның көзқарасын көрсетпейді және университет жауапкершілігінің заты болып табылады

Жоба мониторингі

28.05.2020ж. DECIDE жобасы бойынша NEO жоспарлы мониторингін жүргізу туралы

С.Сейфуллин атындағы Қазақ агро техникалық  университетінде28.05.2020 ж. 598661-EPP-1-2018-1-RO-EPPKA2-CBHE-JP (2018-3492 / 001-001) «Мүгедектерге қызмет көрсетуді дамыту» DECIDE жобасының мониторингі өтті. Жобаның жұмыс тобының барлық қатысушылары мен қазақстандық жоғары оқу орындарының институционалды үйлестірушілері  онлайн форматында қатысты.

DECIDE жобасының негізгі мақсаты - университеттің оқытушылары, мемлекеттік қызметшілер мен саясаткерлер және серіктес елдердегі ҮЕҰ үшін білімнің қол жетімділігі, қоғамның күнделікті өміріне қатысу құқығы бар жеке тұлғалардың құқығын іске асыруға ықпал ететін үш сатылы кешенді тұрақты оқу жоспарын құру. Болон процесіне және БҰҰ-ның мүгедектердің құқықтары туралы конвенциясына сәйкес қоғамда хабардар болу мен тануды арттыру арқылы кемсітушілікке қарсы тұру.

Бұл, өз кезегінде, әр мекемеде мүгедектердің білімге қол жетімділігі мәселелері бойынша бірлескен қызметкер лауазымын құруға ықпал етеді, сонымен бірге университеттерден, мемлекеттік мекемелерден, министрліктерден және үкіметтік емес ұйымдардан тұратын Ұлттық іс-қимыл стратегиялық топтары арқылы ерекше қажеттіліктер туралы хабардар болудың ұлттық күніне назар аудару.

Жобаның негізгі қызметі университеттердің оқу бағдарламаларына ECTS 8 модулін (кіріспе (практикалық) және ерекше қажеттіліктерге арналған жетілдірілген модульдерді) жасауға, пилоттауға және енгізуге, кейіннен университеттердің, мемлекеттік басқару институттарының және ҮЕҰ оқу бағдарламаларына енгізуге бағытталған, тұтастай алғанда қоғамға трансферлік әсерді барынша арттыру мақсатында ерекше қажеттіліктер.

NEO сонымен қатар мүгедектерге қол жетімділікті қамтамасыз ету үшін әр мекемедегі қызметкердің рөлін анықтауға және байланыс офисін құруға ерекше назар аударды.

Жобаның негізгі 4 негізгі мәселесі бойынша NEO-дің Қазақстанның серіктес жоғары оқу орындарымен он-лайн мониторингі ашық диалог режимінде өтті

  1. Жобаны жүзеге асыру.
  2. Әсері  және тұрақтылық.
  3. Әріптестік және ынтымақтастық.
  4. Жобаның өзектілігі.

Сондай-ақ, 4 серіктес университеттің институционалды үйлестірушілерін жобаның барысы мен іске асыру туралы жоғарыда көрсетілген төрт сұрақ бойынша таныстыру барысында NEO директоры, профессор Тасболатова Ш.У. сұрақтар мен ұсыныстарды нақтылау және түзету сияқты сұрақтар қойылды, мысалы:

а. Жалпы ережелер, пандемия жағдайында жобаны дамытудың жаңартылған жоспарын қарау және талқылау;

ә. Ақпарат таратудың, жобаның сапасы мен тұрақтылығын қамтамасыз ететін стратегия;

б. Жобаның талаптары мен тәртібі;

д. Жобаның әсері жеке, институционалды және ұлттық деңгейде және т.б.

Сонымен қатар, NEO әр университетте мақсатты іске асыруға және жобаның күтілетін нәтижелеріне ерекше назар аударды. Тиісінше, жоба қатысушылары мониторингтің барлық бағыттары бойынша есеп берді.

Осылайша, мониторинг барысында әзірленген модульдер мақсатты аудиторияның хабардарлық деңгейін арттыратыны, сонымен қатар мүмкіндігі шектеулі студенттердің білім алуына мүмкіндіктер мен қол жетімділікті қамтамасыз етуге, кітапхананы, ғимаратты пайдалануға (лифттер, серуендерге ыңғайлы баспалдақтар) , ақпаратқа (арнайы ресурстар, компьютерлік техника) және т.б. қатысты бірқатар мәселелерді шешетіні анықталды.

Қорытындылай келе, Қазақстанда DECIDE жобасының өзектілігі, мүгедектерді әлеуметтік және медициналық-педагогикалық коррекциялық қолдау бойынша Қазақстан Республикасының 2002 жылғы 11 шілдедегі № 343-II «Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік-медициналық-педагогикалық түзету арқылы қолдау туралы» Заңына сәйкес (2019 жылғы 27 желтоқсандағы өзгерістер мен толықтырулармен)  халықты әлеуметтік қорғау, денсаулық сақтау және білім беру ұйымдарының қызметін интеграциялауды ескере отырып, бүгінгі таңда Қазақстанда күмән тудырмайтындығы баса айтылды.

Жобаның үйлестірушісі: Трансильвания университеті Брасов, Румыния

Қазақстаннан серіктестер:

  • С.Сейфуллин атындағы Қазақ агротехникалық университеті. (ҚАТУ)
  • А.Байтұрсынов атындағы Қостанай мемлекеттік университеті (ҚМУ)
  • Қазақ ұлттық университеті Әл-Фараби (ҚазҰУ)
  • Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы (ASU)

 


Ескерту: жоба Еуропалық Комиссияның қолдауымен қаржыландырылады. Бұл сайттың мазмұны университеттің жауапкершілігі болып табылады және Еуропалық Комиссияның көзқарастарын білдірмейді.

Қазақстанның серіктес жоғары оқу орындарының жұмыс топтарының онлайн жиналысының хаттамасы

 

Қатысқандар: С.А. Мейірамова (ҚАТУ), З.С. Болатова (ҚАТУ), А.Р. Абжанова (ҚАТУ), Б.Н. Бокаев (МБА), З.К. Досмухамедова (ҚМУ), Г.М. Усатаева (ҚазҰУ) 

Кездесудің ұзақтығы: 16.30-15.10 

Онлайн-жиналыстың күн тәртібі: 

  • мониторинг бағдарламасын талқылау және дайындау;
  • ұсынылған мәселелердің негізінде жобаның мәртебесі туралы ақпаратты әзірлеу;
  • жобаның орындалуы туралы презентацияларды, жобаның әсері / ықпалы, әріптестік пен ынтымақтастық сапасы, жобаның өзектілігі, жоба қызметінің мақсаттары (қызметі) жобаның мақсаттары іске асыруға үлес қосу;
  • жобаның сапасын қамтамасыз ету және басқа да ағымдағы мәселелер бойынша ақпарат жинау; 
  1. Жобаның ел ішіндегі үйлестірушісі С.А. Мейірамова жобаның алдағы бақылауы туралы ақпарат беріп, қатысушыларды бағдарламамен және қатысушылардың тізімімен таныстырды. Ол мониторингтің негізгі мәселелерін, сондай-ақ жобаның барысы туралы презентация дайындау үдерісін талқылады.
  2. Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы Мемлекеттік Басқару Академиясының жобалық үйлестірушісі Б.Н. Бокаев жобаның өзектілігі мен әсері туралы бірқатар сұрақтар қойды. Ол сондай-ақ жобаның барысы туралы презентация дайындау туралы қысқаша ақпарат берді.
  3. Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетінің жобалық үйлестірушісі Г.М. Усатаева жоба мониторингіне дайындық барысы туралы баяндап берді, сондай-ақ жобаға сәйкес жабдықтар сатып алуға қатысты бірқатар сұрақтар қойып, оған әріптес университеттердің өкілдерінен жауап алды.
  4. А.Байтұрсынова атындағы Қостанай мемлекеттік университетінің жобалық өкілі. мониторингке дайындық туралы және мониторингтің онлайн-жиналыс қатысушыларымен келісілген мәселелер туралы әңгімелеп берді.

Жоба Еуропалық комиссияның қолдауымен қаржыландырады. Бұл жариялым Еуропалық комиссияның көзқарасын көрсетпейді және университет жауапкершілігінің заты болып табылады

DECIDE жобасының жұмыс тобы отырысының хаттамасы 6 мамыр 2019 ж.

Қатысушылар: С.А. Мейрамова,  З.С. Болатова, А.Р. Абжанова, Е. Оралбек, А.Н. Жорабекова, М.Д. Ахметова, К.А. Сарбасова, Г.К. Баймулдинова.

Отырыс ұзақтығы: 11.00-13.00

Жұмыс тобының отырысының күн тәртібі:

  1. ҰЭО ескертулерін ескере отырып, мониторинг нәтижелерін талқылау;
  2. Жұмыс тобы туралы бұйрықты қайта қарау және функционалдық міндеттерді бөлу;
  3. Жұмыс тобының мүшелері арасында жобалық жұмыс пакеттерін бөлу мәселелерін талқылау;
  4. Әртүрлі
  5. Жобаның ел ішіндегі үйлестірушісі С.А. Мейірамова DECIDE ERASMUS + жобасының алғашқы мониторингінің нәтижелерін жариялады. Атап айтқанда, ол жобаның сапасын бақылауды және тұрақтылығын қамтамасыз ету жөніндегі пакеттерге түсініктеме берді.
  6. С.А. Мейірамова жоба жұмыс тобының құрамына және функционалдық міндеттерді бөлу тәртібіне өзгерістер енгізу туралы ұсыныс енгізді.

Жұмыс тобының мүшелері арасында 8 модульге (білім беру бағдарламалары) және жұмыс пакеттеріне жауаптылар бекітілді, атап айтқанда:

-А.М. Әбдіров - «Жобаның сапасы» (WP Quality Plan);

-С.А. Мейірамова - модуль - 2 Маркетинг - теория мен практикаға кіріспе - ақпараттық науқан стратегиясын құру және МЕҰ дамуын қолдау; «Жобаларды басқару» жұмыс пакеті (WP Management);

-Г.К. Баймулдинова - 8 модуль - Қажеттіліктерді қанағаттандыру - Әлеуметтік, эмоционалды және мінез-құлық қиындықтары; Модуль 5 - қажеттіліктерді қанағаттандыру - таным және оқыту (оқытудағы қалыпты және ауыр қиындықтары мен дислексияны қоса); «Жобаны тарату және пайдалану» жұмыс пакеті (WP тарату және пайдалану);

- М.Д. Ахметова - модуль - 3 - барлық серіктестерге, әсіресе кітапханашыларға арналған, мүмкіндігі шектеулі жандарды қоғамға тиімді интеграциялау мүмкіндігін беретін кітапхананы пайдалану; Жұмыс пакеті - «Тұрақтылық жобасы» (Тұрақты даму);

- К.А. Сарбасова - модуль - 4 - Әлеуметтік интеграция жөніндегі офицердің тағылымдамадан өту бағдарламасына және білім алуға қолжетімділікке ерекше қажеттіліктері бар студенттерге немесе әлеуетті студенттерге көмек көрсету бойынша оқыту модулі - барлық серіктестерге барлық серіктестерге бағытталған және болашақ жұмыс үшін негіз болып табылады топтар; Жұмыс пакеті - «Жобаны дамыту» (WP Development).

-А.Н. Жорабекова - Модуль 1 - арнайы мақсаттағы ағылшын тілі (ерекше қажеттіліктері мен мүмкіндіктері шектеулі);

Даму модулі 6 - қажеттіліктерді қанағаттандыру - коммуникация және өзара әрекеттесу (аутизмге ерекше назар аударылатын болады);

«Сапа жобасы» жұмыс пакеті (WP сапа жоспары);

-Е. Оролбек - 1 модуль - арнайы мақсаттағы ағылшын тілі (ерекше қажеттіліктері мен мүмкіндіктері шектеулі); «Жобаны тарату және пайдалану» жұмыс пакеті (WP тарату және эксплуатация);

-Ж.С. Болатова - «Жобаны дайындау» жұмыс пакеті (WP дайындық);

- А.Р. Абжанова - «Даму жобасы» (WP Development) жұмыс пакеті.

  1. Жобаны іске асыру туралы пікірталас барысында команда тамыз айының соңында жабдықтарды сатып алу мерзімін анықтады. Жұмыс тобының мүшелері жобада ынтымақтастық орнатуға ниетті МЕҰ-лар ұсынды.
  2. Жобаның орындалуы туралы сұрақтар талқыланды. Жоба қатысушылары өздерінің сұрақтарын, функционалдық міндеттерін, жобаның ұйымдастырушылық аспектілерін белгіледі.

DECIDE жобасының жұмыс тобы отырысының хаттамасы

 

Қатысушылар: С.А. Мейрамова, Ж.С. Болатова, А.Р. Абжанова, Е. Оралбек, А.Н. Жорабекова, М.Д. Ахметова, К.А. Сарбасова,

Қатыспағандар: А.М. Әбдіров (демалыс) Г.К. Баймулдинова (сабақ)

Жиналыс ұзақтығы: 12.00-13.30

Жұмыс тобының отырысының күн тәртібі:

  1. Жобаның мазмұнынмен, оны жүзеге асырудың жоспарымен таныстыру.
  2. 2019 жылғы 11-12 ақпанда өткізілген Бастапқы кездесудің нәтижелерін талқылау .
  3. Жұмыс тобының мүшелері арасында функционалдық міндеттерді бөлу мәселелерін талқылау.
  4. Бірінші жоспарланған мониторинг үшін құжаттарды дайындау.
  5. Әртүрлі мәселелер
  6. Жобаның елдік үйлестірушісі С.А. Мейірамова жобаның қатысушыларын DECIDE Final Submission құжатына сәйкес жоба мазмұнымен таныстырды. Дәлірек айтқанда жобаның құрамына (серіктес елдерге) қатысты мәселелер бойынша, негізгі тапсырмалар, алдағы семинарлар, осы жобаны іске асыру жоспарына тоқталып өтті. Алдағы мониторинг туралы айтып, жобаға қатысушылар арасында функционалды міндеттерді үйлестіріп берді.
  7. Келесі болып жобаның зерттеушісі З.С. Болатова баяндама жасады. Ол 2019 жылғы 11-12 ақпанда Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университетінің қабырғасында өткен жобаның бастамасы болған кездесудің алғашқы семинары туралы айтып берді. Семинардың бастапқы отырысында ұсынылған презентациялар тақырыбымен, сондай-ақ жобаны жүзеге асырудың негізгі мақсаттары және алдағы жоспарланған іс-әрекеттермен таныстырып өтті.
  8. Е. Оралбек және А. Жорабекова Дрезден техникалық университетінде өткен семинарға байланысты презентация түрінде есеп берді. Олар ЕО өкілдері мен жобаның қатысушыларының баяндамаларының мазмұнмен таныстырды, алынған ақпараттың қысқаша сипаттамасын беріп, бөлісті. Жоба барысында қолданылатын терминдерге негізгі сілтемелерді жасап кетті.

Алдағы мониторингке дайындық мәселелері талқыланды. Жоба қатысушыларымен онлайн- кездесулер мен жиналыстар мерзімі анықталды. Жоба қатысушылары өзекті деп санайтын мәселелерді және функционалдық міндеттерін талқылады. Жобаның қаржылық жағдайы түсіндірілді..

Жоба Еуропалық комиссияның қолдауымен қаржыландырады. Бұл жариялым Еуропалық комиссияның көзқарасын көрсетпейді және университет жауапкершілігінің заты болып табылады

ГЕРМАНИЯНЫҢ ДРЕЗДЕН ТЕХНИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІНДЕ СЕМИНАРҒА

 

Жобаның оқытушысы, PhD, және шетел тілдері кафедрасының қауымдастырылған профессор А. Жорабекова және жобаның техникалық мәселелеріне жауапты, магистр, шет тілдер кафедрасының ассистенті Е.Оролбек Германияның Дрезден техникалық университетінде ЕО  Эразмус + бағдарламасымен қаржыландырылатын 598661 «DECIDE: Мүмкіндігі шектеулі адамдарға арналған қызметтерді дамыту» жобасы аясында 2019 жылдың 25-29 аралығы өткен семинарға қатысты.

2019 жылдың 25 наурызы сағат 9.00-ден бастап жобаға қатысушыларды тіркеу ұйымдастырылды. Осы университеттің өкілдері, С. Риддель мен Мисс Маргарет семинарға қатысушыларды таныстырды. Сағат 10.00-де Роберт Тюмлер Дрезден техникалық университетінің  (DTU) Инклюзия бойынша іс-шаралар жоспарын ұсынды. Сонымен қатар, қатысушылардың ағылшын тілін меңгеру деңгейін анықтау үшін тест ұсынылды, оның нәтижесінде А және В екі топты құрылды. Күннің соңында университет кітапханасы мен кампусқа экскурсия ұйымдастырылды.

2019 жылғы 26 наурыз 10.00-ден 11.45-ке дейін Сандра Эрдманн (DTU) жеке, тұлғааралық, директивті, референциалдық, шығармашылық сияқты функционалдық санаттар егжей-тегжейлі сипатталған және «РРР» (Presentation/Practice/Production) оқыту үлгісі және көптеген коммуникативтік оқыту әдістері ұсынылды.

11.45-1.00 бастап Грециялық өкіл доктор Манолис Каукауракис (UOC) халықаралық инклюзивтік саясат туралы негізгі құқықтық құжаттарды ұсынды: БҰҰ-ның Мүгедектердің құқықтары туралы конвенциясы.

14.00-де доктор Даниела Попа (UTBV),Румыния, "аутизмге шалдыққан студенттерді оқыту" тақырыбында семинар өткізді.

16.00-де профессор Анжела Репановичи (UTBV), Румыния, Disability access and inclusion plan (Western Australia), Disability access and inclusion plan (Deakin University), diversity and inclusion action plan (University of Bergen), diversity and inclusion action plan (University of Bergen) сияқты инклюзия және алуан түрлілік іс-қимыл жоспарларын жүзеге асырудың озық тәжірибесін ұсынды.

27.03.2019 сағат 10.00-11.30 Доктор Марк Спрингетт 8 – модульдің (Meeting Needs-Social, Emotional and Behavioral Difficulties (Terminologies and Standards) теориялық және практикалық перспективаларымен қоса мінез-құлықтың 2 түрін: беттік (бақыланбайтын мінез-құлық, агрессия, гипербелсенділік) және ішкі (тұйықтық, жалғыздық, үрей және анорексия, булемия, депрессия, мазасыздық) бөліп көрсетті. Сонымен қатар, ол осы тақырыпқа байланысты көптеген терминдерді сипаттап, Миддлсекс университетінің сайтын пайдалануды ұсынамын.  таныстырды. Сонымен қатар, ол Миддлсекс университетінің сайтын пайдалануды ұсына отырып, осы тақырыпқа байланысты көптеген терминдерді сипаттады.

11.45-те Грециялық өкіл  Доктор Манолис Каукауракис (UOC), "Library Services to People with Special Needs IFLA Glossary of Terms and Definitions" тақырыбына презентация жасады, атап айтра болсақ  1927 жылы құрылған 1600 мүшеден және 150 елден тұратын халықаралық кітапханалар қауымдастығы федерациясының (IFLA) жұмысын түсіндірді. Бұл федерация екі бағыт бойынша жұмыс істейді: 1 - Library Services to People with Special Needs (ауруханада, түрмелерде, үйсіз, саңырау, саңырау, физикалық, когнитивті және ақыл-ой кемістігі бар, дислексиясы бар адамдарға арналған ҚЫЗМЕТ), 2-Libraries Serving Persons with Print Disabilities (баспа ақпаратын қабылдау қабілеті шектеулі тұлғалар), оның мақсаты қолжетімді материалдармен жаһандық қол жетімді кітапхананы орнату болып табылады.

14.00-де доктор Джеральд Каванна және Падрейг Керби (LIT), Ирландия, "кітапхананы пайдалану: ақпараттық сауаттылық және зерттеу дағдылары үшін пайдаланылатын терминология" тақырыбында презентация дайындады. Олар ЕО жобасы шеңберінде мамандандырудың келесі салаларын атап өтті:

  • - кітапханаларды дамыту және жаңғырту;
  • - ақпараттық сауаттылық;
  • - кітапханаларға және жалпы  білім алуға қол жетімділік;
  • - докторанттарға арналған қызмет (кітапханалық қызмет көрсетуді қоса алғанда) ;
  • - университетте кәсіби оқыту және оқыту;
  • - электрондық оқыту модулін әзірлеу;
  • - Академиялық хат.

Доктор Каванна ақпараттық сауаттылық ұғымына сипаттама берді. Ол өз-өзіне сенім, өзектендіру, уәждеу және өз бетінше бағыттау үшін танылған дағды ретінде сипатталды. Сонымен қатар әдебиетпен жұмыс істеу кезінде қадамдық нұсқаулықты ұсынды.

28.03.2019 жылы сағат 10.00-де С. Ридделл Мырза Дрезден техникалық университетінде мүмкіндігі шектеулі адамдарға арналған қызмет қалай ұйымдастырылғанын егжей-тегжейлі сипаттап, "Disability Services Provision at TUD" тақырыбына таныстыру тұсаукесерін өткізді: Бұл университет туралы бейне, мүмкіндігі шектеулі адамдар үшін қол жетімді ғимараттарды көрсететін кампустың навигаторы (лифтілер, кіру мүмкіндігі және т.б.); Зағип және нашар көретін адамдар үшін қажетті ақпаратты естуге болатын арнайы қосымшасы бар телефонда сканерлеу үшін Barcode қолдану қызметі бар екендігін де атап айтты. Сонымен қатар, "Studying with special needs" атты тақырыпта студенттердің жетекшілігімен құрылған арнайы жоба көрсетілді.

11.30-да бағдарламаның өзгеруіне байланысты доктор Анжела Репановичидің орнына Доктор Наваз Хан (MDX) сөз сөйледі. Ол семинарға қатысушыларды 6 командаға бөліп, 3-I (Implementation, Integration, Impact) сәйкес инклюзивті студенттер секторын басқару тобының мүшелерін сипаттауға тапсырма берді: Не? Қалай? Кім? Сонымен қатар, талдау үшін дәріскер 3 университеттің: Брайтон, Кембридж және де Монтфорт университетінің алдыңғы қатарлы тәжірибесі туралы ақпараты бар үлестірме материалдар таратты. 

14.00 - де доктор Джеральд Кавана мен Патрик Керби (LIT) "Use the Library: Terminology in Web Search Strategies & Tactics/Critically Evaluating Information resources / Referencing Citation & Avoiding Plagiarism»

Фото5

Бұл дәрісте негізгі Модульдер, олардың атаулары талқыланды:

SPECIAL NEEDS INTRODUCTORY (PRACTICAL) MODULES – ALL NON-EXISTING AT PC UNIVERSITIES

  • Module 1 – English for specific Purposes (Special Needs and Disability)
  • Module 2 – Marketing – Introduction to Theory and Practice
  • Module 3 –Use the Library!
  • Module 4 – Access Liaison Officer Trainee Programme Module
  • SPECIAL NEEDS ADVANCED MODULES (Theoretical Special Needs and Disability  Specific) ALSO NON-EXISTING
  • Module 5 – Meeting Needs – Cognition and Learning (including moderate and severe learning difficulties and Dyslexia)
  • Module 6 – Meeting Needs – Communication and Interaction (which would include a focus on Autism as identified by the SWOT analysis)
  • Module 7 –Meeting Needs – Physical and Sensory Needs
  • Module 8 –Meeting Needs – Social, Emotional and Behavioural Difficulties
  •  

Сондай-ақ  needs for the PC societies  4 аспектісі сипатталды:

  • Communication and Interaction (including Autism)
  • Cognition and Learning (including moderate and severe learning difficulties and Dyslexia)
  • Social, Emotional and Behavioural Difficulties
  • Physical and Sensory Needs

Нәтижесінде, ЕО серіктестері қатысушыларға осы жобаның мақсаты мен нәтижелері қандай болмақ екенін жеткізуге тырысты. Олар мүмкіндіктері шектеулі адамдардың білімге, кітапхананы пайдалануға, ғимаратқа (лифттер, арбаға арналған ыңғайлы баспалдақ алаңдары), ақпаратқа (арнайы ресурстар, компьютерлік жабдықтар) қол жеткізуі, мемлекет, әкімшілік, әлеуметтік қызметкерлер, мамандар, офицерлер тарапынан қолдау болуы тиіс, яғни олар басқа адамдармен тең құқықтағы қоғамның бір бөлігі болуы тиіс екендігін түсіндірді. ЕО стандарттарына сәйкес келу үшін қанша уақыт кетеді, бұл жобаға қатысушылар университеттерінде қалай жүзеге асыру керек, қалай интеграциялау, оқу жоспарын жасау, барлығын университеттік деңгейде өзгерту және тағы басқа мәселелерді талқыға салды.

Бұл жобаның негізгі идеясы – мүмкіндігі шектеулі адамдарды қолдау туралы қоғамды хабардар ету. Оқытушыларды оқыту үшін оқу жоспарын (ECTS Modules) әзірлеу, семинарлар, тренингтер немесе курстар ұйымдастыру, басқа ЖОО-ларды оқыту.

29.03.2019 жылы сағат 10.00-де қатысушылар осы семинардың бағалау бланкілерін толтырды және С. Ридделл Мырза Дрезден қаласының көрікті жерлерімен таныстырып, әріптестерге сәтті сапар тіледі.

 

Жоба Еуропалық комиссияның қолдауымен қаржыландырады. Бұл жариялым Еуропалық комиссияның көзқарасын көрсетпейді және университет жауапкершілігінің заты болып табылады

ЕО ЭРАЗМУС+ DECIDE 574157 ЖОБАСЫ БОЙЫНША БІРІНШІ ҮЙЛЕСТІРУ КЕҢЕСІ

 

Жобаның толық атауы: «Мүмкіндігі шектеулі адамдарға қызмет көрсету - DECIDE»        

Жоба нөмірі: 598661-EPP-1-2018-1-RO-EPPKA2-CBHE-JP - Жоғары білім берудегі әлеуетті арттыру

Жоба үйлестірушісі / Елдік үйлестіруші: С.А.Мейрамова, С.Сейфуллин атындағы Қазақ агротехникалық университетінің Халықаралық ынтымақтастық және көптілді білім беру орталығының директоры. (ҚАТУ).

Іс-шараның атауы: Бірінші үйлестіру кеңесі

Өтетін орны: Қазақ ұлттық университеті. Әл-Фараби (Алматы, Қазақстан)

Мерзімі: 2019 жылғы 11 ақпан - 2019 жылғы 12 ақпан

Әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университетінде (ҚазҰУ) 2019 жылдың 11, 12- ақпанында Еуропалық Одақтың Erasmus + бағдарламасы аясында жүзеге асырылған «Мүмкіндігі шектеулі адамдарға қызмет көрсету - DECIDE» жобасы бойынша бірінші үйлестіру кеңесі өтті. Кездесу ұйымдастырушылық сипатта болды.

Бұл іс-шараға әріптес елдердің барлық қатысушылары - Дрезден техникалық университеті (Германия), Брасов (Румыния) Трансильвания университеті, Мидлсекс Университеті (Англия), Лимерик (Ирландия) технологиялары институты, Крит университеті (Греция) қатысқан. Қазақстандық тараптан С.Сейфуллин атындағы Қазақ агротехникалық университеті, А.Байтұрсынов атындағы Қостанай мемлекеттік университеті., Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Мемлекеттік басқару академиясы, сондай-ақ Тәжікстан мен Өзбекстаннан келген жоғары оқу орындарының өкілдері қатысты..

Кездесу барысында қатысушылар өздерінің университеттерін таныстырып, әр серіктес-университеттің жобаға қатысуын ұсынды, Брасовтағы Трансильвания Университетінен (Брасов, Румыния) жобаның жетекшісі және үйлестірушісі Анжела Репанвичимен кездесті. Ол мақсат пен міндеттерді егжей-тегжейлі түсіндірді жоба миссиясы мен жобалық стратегиялары бойынша әзірленген, жобадағы күтілетін нәтижелерді, сондай-ақ әр серіктес елден анықталған елдердің үйлестірушісін анықтады.

Анжела Репановичи қатысушыларға 2019 жылғы 28-29 қаңтарда Брюссельде (Бельгия) өткен Erasmus + CBHE 2019 гранттарының (CBHE 2018 жобаларының конференциясы) отырысына қатысуы туралы хабарлады. Ол EACEA өкілдерінен алынған барлық маңызды ақпараттарды, ұсыныстарды, жобаларды сәтті іске асыруға қатысты кеңестерді және соңғы жаңалықтарды ұсынды.

Сондай-ақ ЕО-ның басқа да өкілдері, д-р Маналис Каукауракис (Греция), Джеральд Кавана және Падрейг Кирби (Ирландия), д-р Наваз Хан (Англия) сондай-ақ кейбір маңызды мәселелерге назар аударып, жобаның әр түрлі аспектілерін егжей-тегжейлі талқылады.

Соңғы сөз кезегі Еуропалық Одақ өкілдерінің бірі Дрезден техникалық университетінен Джералд Каллен мырзаға берілді , ол қатысушыларға SKYPE арқылы сұхбат берді.

Содан кейін барлық жоба серіктестері өздерінің университеттері мен командаларын таныстырып, жобадағы өздерінің рөлдерін атап өте отырып, жобаға қатысты олардың әлеуетті үлесі мен қажеттіліктерін көрсетті.

Кейінгі талқылау барысында жобаға қатысушы елдер барлық сұрақтарға жауаптар мен түсініктемелер алды.

Семинардың екінші күні Габриелла Плеппеновтың (Румынияның Брасов қаласында Трансильвания университеті) сөзімен басталды. Ол жобаның қаржылық аспектісін атап өтті, грант беру жөніндегі нұсқаулықта көрсетілгендей, өзін өзі басқару жобаларының ережелерімен таныстырды.

Анджела Репановичи, Даниэла Попа, Джералд Кавана, Манолис Каукауракис және Падрейг Кирби «DECIDE» жобасының жұмыс жоспарында көрсетілген нәтижелерге қатысты барлық маңызды мәселелерді ұсынды.

Истамкулов Джамшед (Худжанд мемлекеттік университеті) жобалық сілтемелерді жүктеу үшін Google Drive-та  құрған орынды жобаның веб-сайтын жасамас бұрын жылдам ақпарат жүктеуге және құжаттар алмасуға арналған алаң ретінде ұсынды.

Сондай-ақ, серіктестер арасындағы оңтайлы қарым-қатынас құралы ретінде WhatsUp желісіндегі  топ  құрды.

Еуропалық Одақ мүшелері мен серіктес елдердің басшылары осы идеямен келісіп, тиісті ережелер мен ережелерді сақтауға қызығушылық білдірді.

Кездесудің қорытындысы бойынша жобаны іске асыру бойынша одан әрі іс-қимыл жоспары келісілді, оның одан әрі ілгерілеуіне қатысты ұсыныстар берілді. Жоба аясында әрбір әріптес-университеттің қатысушылары ерекше қажеттілігі бар адамдарды ағылшын тіліне оқытуға көмектесетін оқу модульдерін әзірлеуі қажет. Бұдан басқа, бұл модульдер студенттерге ақпаратты іздеуге, өңдеуге, таратуға және сақтауға үйретеді, осылайша оларды кәсіби және жеке өмірде еріп жүретін қазіргі заманғы цифрлы әлемнің ақпараттық және коммуникациялық жайсыздықтарына дайындайды.

Дамудың тұғырнамалары университеттердің ғылыми кітапханалары болады. Олар жаңа технологияларға қатысты іске асырылатын және үздіксіз білім беру идеологиясын іске асыруға қызмет ететін білімді жинақтау, сақтау және беру саласындағы бай тәжірибесі бар.

Семинардың соңында барлық қатысушылар келесі іс-шаралар мен семинарларға арналған орындар мен уақыттары туралы келісті:

  • ESP отырысы, Дрезден, 2019 жылғы 24-30 наурыз
  • Оқу модульдері, Лимерик, 2019 жылғы 22 шілдеден 2 тамызға дейін
  • PMC - Лондонда 2019 жылғы 13-15 қарашада кездесу

Жоба Еуропалық комиссияның қолдауымен қаржыландырады. Бұл жариялым Еуропалық комиссияның көзқарасын көрсетпейді және университет жауапкершілігінің заты болып табылады